Виж
количката

0

Изберете най-подходящата защита от слънцето това лято


Дата: 18 Апр 2017



Какъвто и вид почивка да сте предпочели тази година, за лятната си отпуска, не забравяйте да се снабдите с добър слънцезащитен продукт с висок фактор. Важно е да отбележим, че освен взимането под внимание на фактора, предпазващ от слънцето, значение има и това, дали ще го използвате за възрастни, или за деца. Нежната детска кожа изисква малко по-специфични грижи. За да сте сигурни, че малчуганът няма да пострада от някоя неприятна алергия, никога не го мажете със слънцезащитен продукт, предназначен за възрастни.


   

 


Какво означава „SPF“, оказан върху слънцезащитните продукти?

В превод SPF (Sun protection factor) означава фактор за предпазване от слънчево изгаряне и показва времето, което можете стоите пряко изложени на слънце без да получите слънчево изгаряне. Например, фактор 30 ще Ви осигури 30 пъти по-дълъг престой на слънце, без опасност от изгаряне, отколкото ако не сте нанесли слънцезащитен продукт. Съответно, ако кожата ви изгаря на слънце за половин час без да сте нанесли слънцезащита, нанасяйки продукт с фактор 30 увеличава времето за изгаряне 30 пъти, т.е времето от половин час (30 минути), през което няма да изгорите се увеличава на 900 минути (30х30). 


 


Въздействие на UVA и UVВ-лъчите върху кожата:


Разликата между UVA и UVВ лъчите се състои в дължините на вълните им, и количеството енергия, която имат.

-UVA-лъчите са с по-голяма дължина на вълната, за сметка на по-малкото количество енергия. Поради тази причина, UVA-лъчите проникват по-дълбоко в кожата. За това, те предизвикват нейното стареене и дори промени в ДНК-то ни.

-UVВ-лъчите имат много голяма енергия, но и по-къса дължина на вълната. Голямото количество енергия при този вид лъчи, оказва разрушително влияние върху тъканите, причинява кожни изгаряния и при по-продължително излагане може да причини рак на кожата.

 

Съвети за предпазване от слънцето, освен използването на слънцезащитен продукт


Дори да сте обилно намазани с продукт с висок фактор за защита от вредните лъчи, все още има някои неща, които може да направите, за да се предпазите от изгаряне:

 

-Между 11 и 16 часа опитайте да не стоите на слънце. В този часови интервал лъчите на слънцето са най-вредни. Ако е възможно, потърсете естествена сянка, или стойте под чадър. Това се отнася изключително за най-малките членове на семейството.

 

-Винаги прилагайте достатъчно количество слънцезащитен продукт, след като сте влизали във водата, или след обилно потене.

 

-Ако все пак сте изложени на слънце, можете да облечете леки дрехи с дълъг ръкав или дълги панталони. Всяка дреха има различен слънцезащитен фактор, който зависи, както от материята, така и от гъстотата на  бродерията. Например, тъмни дрехи от синтетични материи имат няколко пъти по-висока защита от слънцето от например светли дрехи, изработени от естествени материи. За сметка на това, синтетиката има свойството да запарява кожата и може да причини дискомфорт на тялото. Дали дрехите са сухи или мокри също е от значение. Мокрите дрехи губят около 50% от слънцезащитния фактор, който притежават, когато са сухи.

 

-Хидратирайте се. Приемайте колкото се може повече вода, за да останете хидратирани в жегите. Плодовете и зеленчуците също може да Ви набавят допълнително жизненоважни течности и витамини.